Recenzja książki "13 powodów" Jaya Ashera

Tytuł: "13 powodów"
Autor: Jay Asher
Liczba stron: 272
Wydawnictwo: Rebis
 
 Opis książki:
"Clay Jensen wraca do domu ze szkoły i przed drzwiami znajduje dziwną paczkę. W środku jest kilka taśm magnetofonowych nagranych przez Hannah, koleżankę z klasy, która dwa tygodnie wcześniej popełniła samobójstwo. Dziewczyna wyjaśnia, że istnieje 13 powodów, dla których zdecydowała się odebrać sobie życie. Clay jest jednym z nich i jeśli wysłucha nagrania, dowie się dlaczego. Chłopak przez całą noc kluczy po mieście, a za przewodnika służy mu głos Hannah. Staje się świadkiem jej bólu i osamotnienia, a przy okazji poznaje prawdę o otaczających go ludziach, której nigdy nie chciał stawić czoła.  Z przeraźliwą jasnością dociera do niego, że nie da się cofnąć przeszłości, podobnie jak nie da się powstrzymać przyszłości..."
Moja opinia:
Z pewnością każdy słyszał już o tej książce. Większość również ją czytała. Na jej podstawie powstał również serial, składający się z trzynastu odcinków. Ja osobiście, oglądałam kilka odcinków tego serialu i byłam zachwycona. Niestety książka nie była już dla mnie takim "wow". 
Przyznaję, historia przedstawiona w tej książce jest dość oryginalna i niebanalna. Oczywiście, jak łatwo można się domyślić, jest to thriller psychologiczny. Książka przede wszystkim porusza temat tabu, jakim jest samobójstwo. Jednak czytając ją, nie brnęłam przez nią z łatwością. Choć muszę przyznać (znowu), że jest ona wciągająca i nie łatwo się od niej oderwać.
No dobrze, może skupmy się przede wszystkim na samej historii. Tak jak już wspomniałam jest ona dość oryginalna, niebanalna i wciągająca. Jednak oglądając kilka odcinków serialu na podstawie tego bestsellera, a później czytając tę książkę miałam wrażenie, że zabrakło w niej wielu szczegółów, przez co - nie oszukując się - pozycja była mniej interesująca niż serial. Może gdybym najpierw przeczytała książkę, a później obejrzała serial, może wyżej bym ją oceniła. Oczywiście, nie myślcie, że oceniam ją tylko ze względu na serial. Po prostu ta lektura była bardzo dobra, ale zabrakło mi niej czegoś co by mnie zachwyciło. 
Moja ocena:
7/10
 
"Nie możesz zatrzymać biegu wydarzeń.
Nie możesz cofnąć czasu.
Jedyny sposób, by odkryć tajemnicę...
...to nacisnąć "play"."
 
Reasumując, jeśli szukacie książki z niebanalną historią, która może nie tyle co Was zachwyci, ale z pewnością wciągnie, to sięgnijcie po "13 powodów". 
Jak zawsze dajcie znać w komentarzu czy czytaliście tę pozycję czy może macie zamiar dopiero po nią sięgnąć. 
Buziaki, Agata.

 

13 komentarzy:

  1. Serial już za mną i był całkiem w porządku, czytałam wiele negatywnych opinii na temat książki ale pewnie sięgnę po nią w wolnej chwili :)

    Pozdrawiam
    ver-reads.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Czytałam kilka miesięcy temu, albo nawet rok. Tak czy inaczej odebrałam ją podobnie, gdyż również mnie nie usatysfakcjonowała. Pamiętam jednak, że powody do samobójstwa głównej bohaterki wydawały mi się być bardzo banalne. Ale nie mnie to już oceniać.

    Serial mam w planach i to bardzo bliskich.

    No i piękny storczyk.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja planuję w najbliższym czasie dokończyć oglądanie serialu, chociaż czuję się lekko zniechęcona po przeczytaniu książki.
      Dziękuję bardzo.
      Pozdrawiam cieplutko.

      Usuń
  3. Czytałam i uważam, że jest to wartościowa historia, którą wiele osób powinno poznać!

    OdpowiedzUsuń
  4. Pomysł bardzo fajny i trafiony w dzisiejsze realia,ale wykonanie nie przypadło mi do gustu. Wyjątkowo, jestem ogromną fanką serialu, choć też miał swoje wady to nie nudził mnie tak jak książka.

    Pozdrawiam!
    https://mariadoeseverything.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja kupiłam ostatnio tę książkę ( swoją drogą bardzo trudne jest znalezienie nieserialowego wydania) i mam zamiar przeczytać, a dopiero potem obejrzeć serial :)

    Pozdrawiam,
    https://gnluduk.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie napisz mi swoje wrażenia po przeczytaniu i obejrzeniu serialu. :*
      Również pozdrawiam.

      Usuń
  7. Przeczytałam "13reasons why" i obejrzałam serial. Ani jedno, ani drugie mi się nie podobało. Historia miała potencjał, ale moim zdaniem wykonanie było słabe. Co do serialu to mnie strasznie nudził - podobał mi się tylko ostatni odcinek....

    Pozdrawiam cieplutko i ściskam :*
    M.
    martynapiorowieczne.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hm, wiadomo, każdemu co innego się podoba, a o gustach się nie dyskutuje ;)
      Również pozdrawiam i ściskam! :*
      PS Przepraszam za tak późną odpowiedź.

      Usuń

Copyright © 2014 reading with tulips , Blogger